~ empireazlayan.blogspot.com ~

~ empireazlayan.blogspot.com ~

Jumaat, 10 Mei 2013

1 Minit Yg Dinikmati Dlm Kegembiraan Lebih Bernilai Dalam 1 Tahun Hidup Penuh Dgn Keluhan, Penyesalan & Kemarahan....



Kisah Seseorang ...............(BACA SAMPAI HABIS)
Salam 1malaysia.

Sebenarnya saya salah seorang seperti anda dahulu yang agak pobhia dengan Hai-O sebab sepupu saya terjerat dengan skim sebegitu. Bayangkan seorang jurutera yg bekerja di salah sebuah syarikat yg power dgn gaji + elaun 20k+++ sebulan submit loan di Bank Rakyat? Mesti Bank Rakyat terus approve dan offer baik punyer!!!! Jadi sepupu saya ambillah yg 20 set bio-aura dan tunang dia ambil 15 set bio-aura. So disebabkan mungkin status dia sbg jurutera atau penerangan yang upline dia bagi tak berapa faham, jadilah bio-aura itu dijadikan alas tilam penganti katil bagi mereka.
Selain drp itu ada beberapa org sepupu saya yang terjoin dgn upline yg berlainan terjerat dgn skim 21k.

Jadi disebabkan pengalaman mereka, maka saya terlalu takut dgn nama Hai-o ini. Dan juga apa-apa company MLM yg lain kerana ada beberapa versi drama lain pulak!!!

Nak dijadikan cerita, saya join satu kursus dengan pakar motivasi terkenal di mana pakar motivasi itu ada menerangkan tentang pasif income di mana ianya:-
1. Jual bakat (tulis buku, novel, lagu, skrip, penyanyi dll)
2. hartanah - rumah kedai @ rumah sewa (mesti di lokasi yang best)
3. Mutlilevel Marketing.
Tetapi bukan MLM yg hentam keromo, MLM tersebut mestilah ada:-
1- syarikat yg kukuh
2- produk yang hebat
3- sistem (pastikan bukan skim @ piramid/ pairing)
4. Ilmu
5. Mentor
selain itu setelah saya berkenalan dgn Robert Koyisaki - diapun mencadangkan MLM juga dgn ciri2 di atas!!!!
Jadi sambil2 saya berniaga kecil2an saya juga meneliti satu persatu (tak cari tapi berharap agar ditemu dgn satu syarikat yg menepati ciri2 seperti itu) sehinggalah akhir tahun 2011 saya singgah ke rumah kawan saya untuk mengambil tempahan kuih, saya terjebak dengan satu seisi homeparty yg sedang diadakan di rumah kawan saya.

Ada seisi demo di mana menggunakan krim herba teknologi nano, kesan dan tindakbalas pantas berlaku (konon2 ajaiblah!!!!!!) Dan disebabkan macam berkenan dengan produk tu maka saya belilah satu sahaja dengan harga Rm190 + RM50 (utk keahlian) tetapi setelah saya menerima barang tersebut (kotak masih berbalut plastik) saya ternampak lambang Hai-O.

Hai-O ker? terkejut sungguh saya sebab..... - faham2lah sendiri....
Disebabkan dah beli, sayapun gunakan untuk anak sulung saya dimana di pangkal leher dia ada biji angin yg besar (boleh nampaklah....) dan pernah berjumpa doktor pakar hospital putra untuk diperiksa tetapi doktor kata tiada apa2 yang bahaya tetapi sebab kesian dan nampak tak berapa cantik macam ada bisul jer, saya sapu di biji angin tersebut. Setelah hampir sebulan, biji angin itu tidak kelihatan sehingga ke hari ini!

Selain itu saya mencuba (sebab kat flyers ada tertulis) semasa anak2 saya demam. Dengan izin Allah, anak2 saya cepat kebah dari demam dengan hanya makan paracetamol tanpa makan antibiotik ZithromaX - anak2 saya disarankan ambil Zithromax krn apabila demam, terus naik ke 40 -41c sebab sel darah putih bla bla bla...... Saya gunakan untuk migrain saya sbg penganti minyak kapak atau minyak yuyi. Semuanya mujarab dgn izin Allah.

Dan disebabkan berkesan, saya beli untuk botol kedua dan ketiga. Semasa ini kawan saya start nak cerita, katanya tentang projek istimewa.... saya terus blah bila dapat barang sbb dalam kepala hotak mesti 21k punyer!!!! Sehinggalah kawan saya ni balik dari Beijing, saya terfikir2 macamana kawan saya yang sebelum ni selalu pinjam duit saya boleh ada 21k??? Nak kata buat pinjaman Bank Rakyat, dia ni suri rumah manakala suami dia ni bukan kerja gomen atau syarikat swasta terpilih yg senang2 boleh dapat pinjaman pribadi di bank!

Sehinggalah satu hari saya nak order kuih lagi daripada dia tetapi dia cakap, dia dah lama x buat kuih. Sayapun check dua frezer besar dia dan stok barang dia dan semuanya kosong. Dia kata dia hanya buat MLM jer dan tak kuasa nak reputkan tulang lagi macam dulu.... Dia nak cari pasif income buat pencen apabila dia dan suami dia dah tak larat nak kerja nanti. saya tanya dia berapa puluh ribu yg Hai-o bagi sampai ko kerek macam ni??!!!
Wednesday, April 17, 2013 at 9:31:00 PM GMT+08:00
Anonymous Anonymous said...
sambungan tadi... (1)
Jawab kawan saya, sekarang ni tak banyak lagi, baru dalam lingkungan seribu lebih sebulan tapi aku dah tak penat mengadun doh dan buat kuih dan kemudian hantar ke sekolah2 dan kilang. sekarang ni xde fikirkan tentang tepung naik harga, minyak susah nak dapat dan pizza dan roti tak habis.

"Iyalah, ko banyak duit boleh join Hai-O"; sindir saya TETAPI kawan saya cakap, "kalau aku banyak duit, nak buat apa aku pinjam ko tengah2 malam tahun lepas masa anak aku sakit?"
Daripada situ barulah saya tahu bahawa kawan saya ini x join sampai 21k pun dan dia ni tak tahu mengenai projek 21k ni dan daripada situ barulah dia melopong sambil berkata, "patutlah ramai yang lari dan memaki dia bila dia sebut Hai O....." Memang ketinggalan zaman betul kawan aku ni..... dan pada hari itu terjawablah persoalan saya mengenai skim 21k dan ianya dipanggil bisnes elit sebab sebelum ini semua orang yg join Hai-o adalah orang yg bijak pandai spt jurutera, doktor, arkitek, guru dan paling bodohpun kerja tukang sapu gomen (maksud saya yang bergaji tetap!)

Rupa2nya didalam Hai-O Marketing, ada hampir seratus group yang dicipta dan dipimpin oleh CDM berjaya untuk menguruskan downline mereka. Kalau group itu ajar ilmu songsang, maka songsanglah jadinya dan ditakdirkan kawan saya ini bertemu dengan group yang agak istimewa dan boleh menerima suri rumah biasa sebagai downline dan menjadikan downline yang kayu itu boleh berjaya, maka bolehlah saya katakan bahawa kawan saya ini insan yang bertuah sebab boleh masuk ke kelab elit tersebut. (Pernah tengok gambar2 dinner yg Hai-O buat, semuanya macam artis2 di red carpet tau!!!!)

Nak tahu kenapa perlu 21k?
Sebab terus naik pangkat ke SM dan terus mendapat bonus 21% dan bonus perkembangan SM. tak perlu melalui bonus ciput2 iaitu 3% dimana kalau org yg educated yg gaji beribu kalu jual Bio Ever yg harga RM190 agaknya berapa bonus yg dapat? Hanya RM3.60 di mana seorang doktor tak akan pandang langsung jumlah tersebut!!1 Cuba sebut RM7k, semua bukak mata!!!!! agak2 kalau orang yang jenis patah semangat dan selalu dengar cakap orang (Kadang2 nak jual BE yg harga RM190 pun kena bercakap sejam dan hanya dapat bonus RM3.60 - mahu bengkak telinga kena sindir) akan mengalah dan akan simpan started kit bawah katil.

Setelah saya teliti, saya dapati Hai-o ini tidak menjalankan sistem piramid dan ianya bergantung kepada kebolehan dan kehebatan serta semangat dan komitmen seseorang itu. kalau bagus dan buat kerja super power, kita boleh potong upline kita. kalau upline pemalas, maka tertinggallah dia dan akan dipintas oleh orang bawahannya dan bawahanya seterusnya. Oleh itu, kita dapati ada di dalam Hai-O ini downline yang terlebih dahulu mendapat Tabung Kereta dan Tabung Wawasan serta lebih dahuu naik pangkat daripada orang yang menaja dia. Dengan syarat bersedia belajar dan bersedia diajar!!!!

Selain itu produk hai-O bagus dan sesuai dengan harganya... Kalau murah sangat, orang nak percaya ke yang ada multifunction?! Dan syarikat Hai-O sudah berada di BSKL dan Hai-O Marketing sudah hampir 21 tahun ditubuhkan. Serta yang hebatnya group yang kawan saya join itu ada mentor yang sedia guide kita kalau kita nak berjaya dengan syarat nak belajar, sedia diajar dan tiada istilah putus asa - istiqamahlah dan paling istimewa group ini memberi ilmu kepada semua konsultan untuk mencari 5K dalam hidup iaitu:-
1. kesihatan
2. kebahagiaan
3. kejayaan
4. kekayaan
5. Keberkatan
Dan inilah antara group dan MLM yang menepati piawai yang dicadangkan oleh pakar motivasi tersebut dan Robert Koyisaki serta Donold Trump. Dan disebab itu saya terjebak dari pengguna biasa2 kepada ahli yang luar biasa dan sehingga kini tanpa modal 21k dalam masa 3 bulan saya bukan sahaja dah menjadi SM dan tak berapa hari sahaja lagi akan mencapai pangkat SSM.
Wednesday, April 17, 2013 at 9:32:00 PM GMT+08:00
Anonymous Anonymous said...
sambungan (2)
Dan kini saya tahu kenapa Robert Koyisaki mencadangkan MLM sebab dengan modal yang kecil TETAPI MESTI BERUSAHA DAN ISTIQAMAH, kita boleh berjaya didalam perniagaan sebab MLM sudah ada produk dan sistem. Selain itu ianya boleh mencipta pasif income dan kita tak perlu pening2 kepala untuk menguruskan syarikat sendiri sekiranya kita sakit kerana rangkaian akan bergerak tapi untuk rangkaian mestilah rajin buat kerja dan yang pasti mesti ada niat untuk menambah nilai kehidupan orang lain dari segi kesihatan, kebahagiaan dan kewangan dan diberkati Allah.

Semoga kisah saya ini dijadikan ikhtibar dan kepada yang pernah menjadi mangsa skim dan masih lagi membayar hutang dan masih belum melebih tiga tahun, saya boleh membantu anda sebab anda sudah mula melangkah tetapi terjatuh. Percayalah masih boleh bangun serta melangkah lebih jauh dan terbang lebih tinggih dari semalam asalkan sudi dan bersedia.....

1 minit yg dinikmati dlm kegembiraan lebih bernilai dalam 1 tahun hidup penuh dgn keluhan, penyesalan & kemarahan.....

0 ulasan:

Catat Ulasan


INFO TERKINI

Terdapat Info Terkini Dan Terbaru Di Tajuk2 Blog Ini....
Klik Dibawah ------->>>>>

>>>>>

>>>>>

>>>>>

>>>>>

>>>>>

>>>>>

>>>>>

 
Sumber: http://davotmarbun.blogspot.com/2011/11/cara-membuat-tombol-next-page-pada-blog.html#ixzz2XRNxWAPP